28 Kasım 2015 Cumartesi

dudak peelingi

Dudak peelingi yaparak dudaklarımızda oluşan ölü deri tabakasından kurtulup sağlıklı ve pürüzsüz dudaklara sahip olabiliriz. Aynı zamanda bu işlemle kan dolaşımını arttırdığımız için de  dudaklarımız daha dolgun bir görünüme kavuşur. Peki dudak peelingini nasıl yapabiliriz?



Öncelikle hazır bir üründen ziyade  evde hazırladığım basit bir tarifi kullanıyorum.. Bu tarif;
2 tatlı kaşığı esmer şeker,
1 tatlı kaşığı bal,
 1 tatlı kaşığı zeytinyağı (organik hindistan cevizi yağı, ya  da vazelin de olabilir)
Sonrasında da  dudaklara sürmek için dudak balmı.


İlk olarak 2 tatlı kaşığı esmer şekeri bir kaba aktarıyorum. Arından şekerin içine zeytinyağını  ekliyorum.
  Bir yemek kaşığı balı da ekleyip şekerleri ezmeden karıştırıyorum.  *Bu peelingi hazırlarken evinizde tahta kaşık varsa onunla yapmanızı tavsiye ederim..
Karışımı hazırladıktan sonra dudaklarıma yumuşak kıllı bir dış fırça ile hafif peeling yapıp kabuklu kısımları kaldırıyorum. Arından hazırladığım peelingden alarak parmaklarımla dudaklarıma masaj yaparak uyguluyorum.
5-10 dakika dudağımda tuttuktan sonra orta sıcaklıkta bir suyla dudaklarımı duruluyorum. Arkasından yumuşak bir havlu ile tüm nemini almadan kuruluyorum..
*Kalan malzemeyi de atmak yerine ellerime sürüyorum.. Hem dudaklarıma hem de ellerime aynı anda bakım yapmış  oluyorum..



Peelingin ardından dudak balmımı sürüp dudak bakımımı tamamlıyorum :*

Dudaklarımı yiyen biri olduğum için bu karışımı haftada bir iki kere yapmaya çalışıyorum.. Dudaklarım hem daha dolgun hem de kısmen daha pürüzsüz (yeme problemime çözüm bulamadığım için) oluyor :)

Siz peeling yaparken hangi ürünleri ya da tarifleri kullanıyorsunuz? Yorum kısmında tavsiyelerinizi bekliyorum :*

2 yorum:

  1. dudak peelingi yapmayı severim ben genelde normal şeker ve yag ile yaparım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onunlada olur canım :) peki memnun musun benim dudaklarım çok kuruyor ve soyulyor ve sürekli artık alışkanlık oldu elimle kopartıyorum soyulanları :( o yüzden peelig şart. ama benim tarif biraz zahmetli bal her zaman olmuyor esmer şekerde öyle :) normal şeker ve yağ ile nasıl fayda sağlarmıki bana

      Sil