3 Kasım 2016 Perşembe

Cilt tipleri ve anlama yollari


Merhaba sevgili okurlarım yaklaşık süredir cildimin hangi cilt tipi olduğunu anlayamıyorum. Daha önce kuru bir cildim vardı. Hep kuru ciltler için ürünler kullandım. Ama şimdi sabah uyandıgımda t bölgem yağ içinde kalıyor. Yanaklarım ise kupkuru. Ve buda karma cildin göstergesi.

1) KARMA CİLT
Karma ciltlerde kendi arasında 3e ayrılır.

a) kuruya dönük karma: işte benim cilt tipim tam olarak bu. Eğer sizinde yanaklarınız kupkuru. Alnınız ya da t bölgeniz ( alin, burun, çene) yağlanıyorsa karma kuruya dönük karma cilde sahipsiniz demektir. Bunu anlamak için dokunmanız yeterli. Ve sivilcenin nerede çıktığına. Bu cilt tipine sahip kişilerin yanaklarında sivilce görülmez. Sadece t bölgesinde çıkar.
b) yağlıya dönük karma cilt: bunda yanaklardada problemler vardır. Gözenekler açıktır mesela. Yağlı ciltle çok karıştirilir. Ama yağlı ciltler için olan ürünler yanaklarını kurutur bu kişilerin. Çünkü buda bir karma cilt tipidir. T bölgeside yine aynıdır.
c) normal karma cilt: bu cilt tipinde ise yanaklar ne kuru ne de gözeneklidir. Yanaklar normal t bölgesi ise yağlıdır. İşte bu kişiler direk karma ciltlidir.

2) KURU CİLT
En kolay anlaşılan cilt tipi sanırım bu. Eskiden ne güzel cildim böyleydi. Ne yanaklarda yağlanma vardı nede t bölgemde. Tabi her daim kupkuruydu. İstedigin kadar nemlendir ne yağlanma oluyordu ne sivilce :) Eğer banyodan çıktıktan sonra cildiniz soyuluyor ve gergin hissediyorsanız; Sivilce sorunu ve siyah nokta sorunu yaşamıyorsanız kuru ciltlisiniz demektir. Kış aylarında özellikle yanaklarda soyulma görülebilir.

3) YAĞLI CİLT
parlak görünümlü, gözenekleri gözle rahatlıkla görülebilen kalın bir deri tipidir. Siyah nokta ve sivilce sorununu bol bol yaşar. Yanaklardada sivilce sorunu vardır. Gün içerisinde iyice yağlanır. Uygun bir bakım yapılmazsa cilt iyice yağlanır. Ve işin içinden çıkılmayacak hale getirir.

4) NORMAL CİLT 
Cildin hiçbir yerinde yağlanma veya kuruma görülmez. En güzel cilt tipidir.

İşte kendi cümlelerimle cilt tipleri bunlar. Eğer hala anlayamadıysanız cilt tipinizi, bana mesaj atmayı unutmayın. İnstagram hesabım: @nesin_blogu Yakın zamanda bu cilt tipleri için bakım önerileri paylaşacağım. Yeni yazılarım için beni hemen bu yazının sağ tarafındaki izleyiciler kısmından takibe almayı unutmayın. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere hoşçakalın.!!

1 yorum:

  1. Benim yanaklarımda da sivilce var animdada ve banyodan cikinca cildimi kuru hisediyorum cilt tipim ne simdi yasim 17 bu arada

    YanıtlaSil